Big Data
De belangrijkste reden voor het starten van Bigdata4U is om organisaties te ondersteunen hun dienstverlening te optimaliseren.
Wij zijn er van overtuigd dat goed inzicht in je eigen data en het kennen van de betekenis van je data hierin enorm belangrijk is.
Graag zetten wij onze expertise in om organisaties verder te helpen met data gestuurd werken.
Wat verstaan wij onder big data?
Het optimaliseren van het gebruik van al je data.
Hiermee bedoelen we inzicht in verbeteringen voor je dienstverlening, minimaliseren van fouten in je verwerkingsproces, optimalisatie van de keten van informatiestromen.
Dit kan binnen maar ook buiten je organisatie liggen.
Voor het kunnen optimaliseren bekijken we de data eigenlijk eerst met een vergrootglas. De kleinst mogelijke eenheid nemen we mee in de eerste analyse.
Denk bijvoorbeeld voor reisinformatie aan de gegevens van 1 voertuig voor 1 stop binnen 1 rit op 1 dag.
Onze aanpak kenmerkt zich door een situatie vanuit 4 lenzen te bekijken:
Deze 4 lenzen geven ons dusdanig veel inzicht dat we handmatig gaan simuleren. Dit geeft weer snel overzicht waar mogelijk geoptimaliseerd kan worden of wat er eventueel in het proces misgaat. Wij richten ons o.a. op
Wat levert dit dan op?
Als je weet wat je data betekent kun je ook makkelijker kijken hoe de data door je organisatie stroomt. En daarmee krijg je inzicht waar het mogelijk niet goed gaat, of wat er verbeterd kan worden.Onze aanpak
We werken volgens een stappenplan. Bij de intake bepalen we de situatie van je organisatie en geven we aan welke stappen relevant zijn voor jouw organisatie. Daarmee is meteen helder wat we kunnen doen en wat dit oplevert! Dan wil je natuurlijk weten hoe je organisatie ervoor staat op het gebied van data? Of hoe je de data in kunt zetten voor het verbeteren van je dienstverlening? We bekijken waar de focus op moet liggen op basis van je vraag. Hiermee bepalen we de scope van het onderzoek. Helder en duidelijk zodat dit ook gecommuniceerd kan worden.
Intake
Een gesprek met als doel inzicht te krijgen hoe een specifiek probleem aangepakt kan worden en welke mogelijkheden wij hierbij bieden.
Quickscan
Scan waarbij de belangrijkste kansen, knelpunten en verbetermogelijkheden worden benoemd.
Verdieping
Hoe verder invulling geven aan de kansen, knelpunten en verbetermogelijkheden die uit de quick scan zijn gebleken.
Zelf aan de slag
Hoe zorgt u ervoor dat de inzichten die in het traject zijn opgedaan ook daadwerkelijk door de organisatie (blijvend) wordt opgepakt?
Visualisatie
Uiteindelijk helpt het enorm als je je doelen visueel kunt maken. Of de onderdelen die je wilt meten visueel inzichtelijk te krijgen. Daarom maken we gebruik van verschillende tools voor deze visualisatie. We kunnen daarbij aansluiten op eventuele tooling die al binnen de organisatie gebruikt wordt.
-
Power BI
Reserve Onderdelen per Apparaat
-
SSRS
SQL server reporting services, drilldown KPI rapport gegenereerd in Excel
-
Visual Studio
Voorbeeld oversterfte per week door Corona (Covid-19)
-
PowerBI
Het laden van miljoenen records naar PowerBI
-
C#
Gereden Routes door pakjesbezorger
-
SSRS
SQL server reporting services, grafiek binnen c# web-applicatie
-
PowerBI
Verhouding inzet Tram en Bus
-
PowerBI
Gerealiseerde Haltes per lijn
-
PowerBI
Ingezette voertuigen per kwartaal per modaliteit